Η διαδικασία για προαιρετική αντικατάσταση των αστυνομικών καρτών των Γερμανών με νέες «έξυπνες» κάρτες, που είχε ανακοινωθεί στα τέλη του προηγούμενου χρόνου, φαίνεται ότι προχωράει κανονικά παρά τις ενστάσεις και αντιρρήσεις ειδικών[1] σχετικά με τα κενά που παρουσιάζει η εν λόγω τεχνολογία ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας Die Zeit (15.07.2010) θα αρχίσουν να κυκλοφορούν από 1η Νοεμβρίου 2010.
Οι ταυτότητες αυτές σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας φέρουν μικροτσίπ και θα έχουν αποθηκευμένα σε αυτό, εκτός από την ψηφιακή φωτογραφία του κατόχου και το δακτυλικό αποτύπωμα , ηλεκτρονική υπογραφή και προσωπικά δεδομένα. Έτσι θα χρησιμοποιείται σε όλες τις συναλλαγές του πολίτη με το κράτος, λύνοντας πολλά προβλήματα γραφειοκρατίας. Η ταυτότητα αυτή θα έχει την δυνατότητα επιβεβαίωσης της ταυτοπροσωπίας για μια σειρά χρήσεων στο διαδίκτυο, διαδικτυακές συναλλαγές, web-banking, προστασία των ανηλίκων στην πρόσβαση σε «ακατάλληλο» περιεχόμενο του διαδικτύου κλπ. Επίσης θα αντικαταστήσει μια κάρτα μονάδων που ήδη κυκλοφορεί για αυτόματες πληρωμές σε μετρό και λεωφορεία.
Και ως εδώ παρόμοιες λειτουργίες θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε οποιαδήποτε κάρτα φέρει μικροτσίπ. Το «διαφορετικό» σε αυτή την ταυτότητα είναι η δυνατότητα της, μέσω της τεχνολογίας RFID (τεχνολογία εκπομπής δεδομένων μέσω ραδιοσυχνότητας) να εκπέμπει προσωπικά δεδομένα ακόμα και εν αγνοία του κατόχου της κάθε φορά που αυτός πλησιάζει τον αντίστοιχο ανιχνευτή σε μικρότερη απόσταση από δύο μέτρα και ακριβώς σε αυτό το σημείο αναφέρονται και οι ενστάσεις που υπήρξαν. Επίσης υπάρχει μια ακόμη εξέλιξη σχετικά επειδή είναι η πρώτη φορά που ένα στοιχείο ταυτοποίησης προσώπου, δηλαδή ένα στοιχείο που δίνει υπόσταση σε έναν πολίτη ενός κράτους, συνδέεται τόσο άμεσα με διαδικασίες αγοράς και πώλησης.
Η τεχνολογία θέτει από τη μια το δέλεαρ της πάταξης της γραφειοκρατίας στις συναλλαγές με τις κρατικές υπηρεσίες, την εν μέρει, επίλυση του θέματος της ταυτοπροσωπίας στις συναλλαγές με πιστωτική κάρτα, και την ασφάλεια στο internet, και από την άλλη την πιθανή κακόβουλη χρήση των προσωπικών δεδομένων από κάποιους που διαθέτουν την τεχνογνωσία να έχουν πρόσβαση σε αυτά, καθώς και τους φόβους για εκμετάλλευση των συχνοτήτων των ταυτοτήτων από την τρομοκρατία.
Δεν έχουμε πληροφορίες σχετικά με το αν τα αρνητικά αυτά σημεία αντιμετωπίστηκαν ή τείνουν να αντιμετωπιστούν. Γεγονός πάντως είναι ότι η διαδικασία εφαρμογής αυτού του τύπου ταυτότητας εξελίσσεται, και η εξέλιξη αυτή φέρνει στη σκέψη μας τις αναφορές της Αγίας Γραφής για το χάραγμα. Όχι ότι η συγκεκριμένη ταυτότητα είναι το χάραγμα αλλά αποτελεί άλλο ένα βήμα προς τα εκεί. Και όπως έλεγε ο Aldous Huxley οι εξελίξεις στον κόσμο έρχονται από απρόσωπους παράγοντες. Ποιος θα μπορούσε όμως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να τους ελέγξει; Πολύ περισσότερο ποιος θα μπορούσε να τους προβλέψει; (μάλιστα πριν δυο χιλιάδες χρόνια) Κι όμως κάποιος το έκανε και κάποιος το κατέγραψε στην Αγία Γραφή. Η θεαματική εξέλιξη της τεχνολογίας είναι ένας από τους παράγοντες αυτούς που εξηγεί το πώς είναι δυνατόν να εκπληρωθούν προφητείες της Γραφής. Ακόμα και το 1960 αδυνατούσαν οι χριστιανοί που μελετούσαν τα κείμενα αυτά να κατανοήσουν το πως θα μπορούσαν να συμβούν οι προφητείες που σήμερα καταλαβαίνουμε ότι αναφέρονται σε τεχνολογικά επιτεύγματα.
Και βέβαια στην Γραφή δεν είναι γραμμένες μόνο προφητείες για γεγονότα που θα κληθεί ο κόσμος να αντιμετωπίσει πιθανώς στις μέρες μας ή και λίγο πιο μετά. Θα πρέπει να ξέρουμε οτι υπάρχουν ήδη γεγονότα που έχουν εκπληρωθεί πρόσφατα, όπως για παράδειγμα οι παγκόσμιοι πόλεμοι, η μόλυνση του περιβάλλοντος, η επανάσταση της πληροφορίας, η αλλαγή του κλίματος, η ανασύσταση του κράτους του Ισραήλ, η παγκόσμια κοινωνική αναταραχή των ημερών μας. Αλλά και στην προ Χριστού ιστορία υπάρχουν γεγονότα τα οποία είχαν προφητευθεί εξακόσια ή και λιγότερα χρόνια πριν. Για παράδειγμα οι προφητείες που αναφέρονται στη σειρά των αυτοκρατοριών που θα καταλάμβαναν την γη του Ισραήλ συνοδεύοντας τες με απίστευτες λεπτομέρειες.
Εν τούτοις το βιβλίο αυτό αντιμετωπίζεται ακόμα από πολλούς με σκεπτικισμό. Είμαστε έτοιμοι να πιστέψουμε την πιο ακραία εικασία αλλά απορρίπτουμε a priori την Γραφή.
Γιατί συμβαίνει αυτό αλήθεια; Θα άξιζε τον κόπο να ψάξει κανείς πολύ σοβαρά για μια απάντηση σε αυτό το ερώτημα, καθώς αυτό το βιβλίο, είναι η μόνη πηγή σοβαρών πληροφοριών που διαθέτει η ανθρωπότητα για την πνευματική της υπόσταση. Πηγή απαντήσεων για τη ζωή και το νόημα της πάνω σε αυτόν τον πλανήτη. Για το θάνατο και τη ζωή πέρα από το χώρο και το χρόνο.
Τα γράφουμε αυτά γνωρίζοντας ότι κινδυνεύουμε να θεωρηθούμε «γραφικοί» καταστροφολόγοι και εσχατολόγοι. Με τον κίνδυνο να συγκαταλεχθούν τα λεγόμενά μας, με την φαντασίωση περί παγκόσμιας καταστροφής που έρχεται το 2012, ή να καταχωρηθούν στις θεωρίες συνομωσίας – όπου κάποια «λαμπρά» αλλά μοχθηρά μυαλά καταστρώνουν και καταστρώνουν ενάντια στους κατοίκους της γης – και ότι άλλο.
Αν όμως αυτό το βιβλίο εδώ και χιλιάδες χρόνια δίνει μαρτυρία το ίδιο για τα γραφόμενα σε αυτό, καθώς οι προφητείες του μια προς μια επαληθεύονται, τα πράγματα είναι πιο σοβαρά. Μήπως θα πρέπει να επανεξετάσουμε τα δεδομένα; Να τολμήσουμε και να μη φοβηθούμε οποιαδήποτε ανατροπή στη σκέψη μας;
[1] Dr. Andreas Pfitzmann, διευθυντής του τμήματος για την ασφάλεια προσωπικών δεδομένων του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Δρέσδης.